Logo-dierenkliniek-apeldoorn-noord

• Foto 02
  • Foto 03
  • Slide 04

Oktober: maand van de oudere kat

Katten van 7 jaar of ouder hebben een grote kans op ouderdomsklachten. Maar liefst 2 op de 3 oudere katten hebben last van pijn door artrose en 1 op de 3 heeft chronische nierziekte. Ook problemen met het gebit komen veel voor. Meestal merkt u daar helemaal niets van, want katten zijn heel goed in het verbergen van ziektes. Alleen als we deze problemen op tijd ontdekken, kunnen we samen zorgen voor een lang en prettig leven van uw kat.

Daarom nodigen we uw kat uit voor een gratis controle bij onze paraveterinaire assistente, gewoon om even te checken of hij/zij een gezonde senior lijkt. Als hierbij afwijkingen worden vastgesteld, raden wij aan uw kat te laten nakijken door de dierenarts. Het kan ook zijn dat u liever direct een afspraak maakt voor een seniorenconsult bij de dierenarts. De dierenarts controleert dan juist die punten die bij oudere katten belangrijk zijn: het gewicht, de ogen, het gebit, het hart, de schildklier en de gewrichten. Soms wordt daarna een bloedonderzoek of bloeddrukmeting aangeraden.

We werken altijd op afspraak.
Voor de gratis controle bij de assistente kunt u alleen telefonisch een afspraak maken. Voor een consult bij de dierenarts kunt u bellen óf direct een afspraak maken via online agenda dierenarts.

Samen zorgen we voor uw dier!

• Maandag 8.30 - 18.00 uur
    • Dinsdag 8.30 - 18.00 uur